Bezoekers geven Amstelveenloket een 7,8

De gemeente Amstelveen heeft in april onderzoek laten uitvoeren naar de klanttevredenheid van de dienstverlening van het Amstelveenloket. Uitkomst: een gemiddeld rapportcijfer van 7,8 van bezoekers en een 7,6 van bellers. Ruim voldoende dus.

Gedurende twee weken hebben enquêteurs van een onafhankelijk onderzoekbureau bezoekers aan de balie en Amstelveners die telefonisch contact zochten met het Amstelveenloket gevraagd mee te werken aan het onderzoek. In totaal gaven hier 173 mensen gehoor aan. Tweederde van de bezoekers waardeerde het bezoek met een acht of hoger. Aandachtspunten zijn het vergroten van de directe telefonische bereikbaarheid, privacy aan de balie, interne postverwerking en het bijhouden en vergroten van de kennis van de medewerkers.

Sinds januari heeft de gemeenten veel extra taken gekregen op het gebied van zorg. Dit levert extra bezoek aan de balie en telefoontjes op. Kwamen er in 2014 tot en met mei nog 3447 bezoekers aan het loket en stond de teller op 3629 telefoontjes, nu zijn er al 4399 bezoekers en 9225 bellers.

Wethouder Herbert Raat (VVD):’Het is voor ons belangrijk dat Amstelveners die het loket bezoeken of telefonisch benaderen goed geholpen worden. Aan de hand van cijfers en wachttijden hebben we de afgelopen periode al meerdere malen besloten extra personeel in te zetten. Fijn dat het onderzoek uitwijst dat onze ‘klanten’ tevreden zijn. Dit neemt niet weg dat we er boven op blijven zitten. We gaan aan de gang met de aandachtpunten, herhalen het klanttevredenheidsonderzoek in oktober en gaan Mistery guests inzetten’.

Amstelveners die hulp of ondersteuning nodig hebben op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk & inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en jeugdhulp kunnen terecht bij het Amstelveenloket. Voor meer informatie over het Amstelveenloket, openingstijden en bereikbaarheid zie www.amstelveen.nl/amstelveenloket.

Klik HIER om de uitkomsten van het onderzoek te downloaden.