Filiaalmanager AH Stadshart ziet graag meer horeca in Stadshart

Stadshart Amstelveen kijkt steeds meer naar de toekomst. Het winkelcentrum wordt geprezen maar volgens eigenaar Unibail Rodamco en veel ondernemers moet er nog veel gebeuren om de leidende positie in de toekomst vast te houden. Zo heeft de filiaalmanager van de Albert Heijn in het Stadshart, Dennis Kramer, ook zijn ideeën over de tijd die komen gaat. ,,Ik denk aan een betere aanrijroute en meer parkeerplaatsen voor auto en fiets, want ook de tweewielers worden nu her en der in het winkelcentrum neergezet.’’

Kramer laat zijn woorden optekenen op de website mijnstadshartamstelveen.nl. Hij vindt dat het winkelcentrum al veel te bieden heeft. Toch wringt er nog een aantal zaken. ,, Veel grote winkelconcepten gaan nu wel naar Amsterdam, maar slaan Amstelveen over omdat het hier te klein is om goed te kunnen uitbreiden. Een voorbeeld: de H&M hier heeft om die reden alleen een vrouwenafdeling.”

Dat in de ontwikkeling van het winkelcentrum het Stadsplein een belangrijk speerpunt is, stemt Kramer tevreden. ,, ‘Ik zou hier graag meer horeca terugzien. Ik denk dan niet alleen aan restaurants, maar ook aan horecaconcepten als het Duitse Backwerk, waardoor mensen even kort ergens tegen een relatief lage prijs iets kunnen halen. Als consumenten winkelen kunnen combineren met een ontbijt, lunch of snel tussendoortje zullen ze vaker naar het winkelcentrum komen en er ook langer blijven. Dit is een ontwikkeling die je elders ook steeds meer ziet, dus waarom niet in Amstelveen?”