Focus zaterdag in P60

Met een volstrekt unieke vorm van progressieve rock manifesteerde Focus zich in de eerste helft van de zeventiger jaren als het succesvolste en meest gewaardeerde exportprodukt van de Nederlandse popmuziek. De hoofdzakelijk instrumentale hits ‘Hocus Pocus’, ‘House Of The King’ en ‘Sylvia’ hebben zich als tijdloos bewezen. Albums als ‘Moving Waves’, ‘Focus 3’ en ‘Hamburger Concerto’ staan te boek als monumentaal. Zaterdag 12 december staat deze legendarische band op het podium van P60.

Sinds het begin van de nieuwe eeuw is Focus terug van lang weggeweest. Er wordt wederom tot ver over de Nederlandse landsgrenzen opgetreden. Dat Nike de originele versie van de wereldhit ‘Hocus Pocus’ gebruikte in een commercial ten tijde van het WK voetbal in 2010 heeft hier in niet geringe mate aan bijgedragen. Hetzelfde nummer is bovendien te horen in de vorig jaar verschenen remake van de Amerikaanse sciencefiction-actiefilm ‘RoboCop’.

Het laatste wapenfeit met nieuw materiaal van de band is getiteld ‘Focus X’. Het album, voorzien van een ontwerp van kunstenaar Roger Dean (o.a. bekend van zijn werk voor Yes), is in een topbezetting tot stand gekomen. ‘Our music is evolution, not revolution’, zei oerlid Thijs van Leer ooit over de muziek van Focus.

Zaterdag 12-12-2015
Aanvang: 21.00 uur, zaal open 20.00 uur
Tickets zaal 20 euro, voorverkoop 17,50 euro
P60, Stadsplein 100a, 1181 ZM Amstelveen