RTVA zet in op meer programma’s en commercie

Het bestuur van RTVA heeft vandaag het volgende persbericht gestuurd:

RTVA maakt stappen met de komst van twee professionals

Het bestuur van RTV Amstelveen is bijzonder verheugd over de onlangs afgesloten serviceovereenkomsten met Edwin van Reijsen en Meindert Schut, twee professionals die de Amstelveense publieke omroep gaan ondersteunen in de verdere ontwikkeling naar een succesvolle semiprofessionele (streek)omroep.

Edwin van Reijsen is aangetrokken als Commercieel Manager (media account) om RTVA een stevige commerciële basis te geven door o.a. succesvolle vormen van communicatie richting (potentiële) adverteerders en sponsoren te ontwikkelen en binnen de organisatie te implementeren. Tevens neemt hij de werving van adverteerders en/of businesspartners voor zijn rekening. Zijn inspanningen dienen een positieve impuls te geven aan de kwaliteit van het programma-aanbod van RTVA en aan de financiële continuïteit van de organisatie

Van Reijsens reactie op het contract: “De kracht van lokaal, altijd relevant en midden in de doelgroep! Een kreet die ik in het verleden al regelmatig heb gebruikt. We zien steeds meer dat mensen niet mondiaal, maar juist dichterbij en zelfs hyperlokaal willen weten wat er bij hen in de buurt speelt. RTVA heeft alle aspecten en faciliteiten om de reeds ingezette groei verder uit te bouwen. Wij zullen met deze samenwerking onze maatschappelijke verantwoordelijkheid combineren met interessante nieuwe ontwikkelingen als een app, een nieuwe website, technische vooruitgang en een kabelkrant. Kortom, we staan er klaar voor.”

Meindert Schut gaat fungeren als Content Manager (concepten en journalistieke ontwikkeling) en zorg dragen voor het (doen) ontwikkelen en produceren van nieuwe programma’s, de verdere verbetering van de kwaliteit van de content op het gebied van internet, tv en radio en bijdragen aan de optimalisatie van journalistieke en redactionele processen binnen de werkorganisatie.

De reactie van Schut op de overeenkomst: ”Lokale journalistiek heeft mede door bezuinigingen de laatste jaren flink aan belang ingeboet. Dat is zonde, want de journalistiek moet juist in de haarvaten van onze samenleving zitten. Zeker nu er zoveel taken van de centrale overheid richting de gemeenten zijn overgeheveld, moet de lokale journalistiek versterkt worden. RTVA heeft enorm veel potentie en gedreven medewerkers. Samen kunnen we iets heel moois opbouwen. Daar heb ik ontzettend veel zin in”.

Voorzitter Pieter Monkelbaan en secretaris Dirk Landsaat reageren bevlogen: “Blij met de komst van de mannen. Betere programma’s voor meer doelgroepen, meer kijkers/volgers en meer businesspartners is de basis voor de realisatie van een succesvolle streekomroep. En er volgt ongetwijfeld nog meer goed nieuws. Hun inzet betekent een geweldig stap voorwaarts voor RTVA!”
Edwin van Reijsen is een gedreven online professional met on- en offline ervaring. Met een achtergrond als designer is hij perfect in staat om zich in te leven in de klant, de relatie of leveranciers. Vanuit pure passie ontwikkelt en adviseert hij bedrijven over online communicatie met als doel: Conversie Verhoging. Hij werkte onder andere voor prominente bedrijven zoals Microsoft, RedBull, Unilever, KS, Concertgebouw, Unilever en vele MKB-bedrijven.

Meindert Schut is o.a. freelance journalist, presentator en projectleider bij journalistieke producties en eigenaar van Schut Media Solutions. Hij was werkzaam als Adjunct Hoofdredacteur bij BNR Nieuwsradio en is presentator van de BNR Nationale Autoshow alsmede van BNR Eyeopeners over innovaties met impact. Meindert is ruim 17 jaar actief als journalist. Naast BNR Nieuwsradio werkte hij onder andere voor Talpa, Eyeworks en AT5.