ING opent innovatief kantoor in Amstelveen

Persoonlijk contact in een gastvrije omgeving staan centraal in het volledig verbouwde kantoor dat ING vandaag opende. In het kantoor aan het Stadsplein kunnen  ING-klanten terecht met al hun vragen over bankzaken en advies. In het ontwerp, de inrichting en dienstverlening staat gastvrijheid centraal. Dit eerste kantoor in deze opzet is de basis voor een mogelijke verdere uitrol in 2017 in andere grote Nederlandse steden.

ING investeert continu in haar dienstverlening. Online en mobiel bankieren is niet meer weg te denken. Daarnaast blijft er behoefte aan een gesprek met een financieel adviseur. Philippine Risch, directeur Kantoren: “Een bankkantoor is en blijft een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. Juist in tijden van digitalisering wordt het persoonlijke contact tussen adviseur en klant steeds belangrijker. Adviseurs helpen onze klanten op weg met digitaal bankieren en alle nieuwe mogelijkheden die het biedt. Zij geven financieel advies, zodat klanten zich financieel fit voelen, nu en in de toekomst.”

Financieel advies en hulp bij digitaal bankieren
In het kantoor kunnen klanten terecht voor al hun reguliere bankzaken. Van het openen van een rekening tot de financiering van een huis of financieel advies bij een erfenis. Daarnaast biedt het kantoor voor hulp bij digitaal bankieren. Voor klanten zijn er ook workshops over internetbankieren of de ING mobiel bankieren app. Een ’tech genius’, een speciaal getrainde medewerker, neemt klanten die daar behoefte aan hebben mee in de mogelijkheden van digitaal bankieren.

Kracht van persoonlijk contact
“Bij het ontwerp van dit kantoor is inspiratie opgedaan in de horeca wereld waar gastvrijheid in de genen zit. Er zijn geen balies meer, maar huiskamertjes, lange houten tafels en zitjes, die zorgen voor een aangename sfeer. De adviseurs spelen de belangrijkste rol om klanten het gevoel te geven van gastvrijheid. Net als in andere onderdelen van ING Nederland werken zij op een agile manier. Hierdoor hebben zij meer vrijheid en verantwoordelijkheid om klanten de beste dienstverlening te bieden en laten we zien dat bij ING de klant echt centraal staat”, aldus Risch.

Het kantoor is zes dagen per week geopend en klanten kunnen ook zonder afspraak terecht. Op basis van feedback van klanten en de ervaringen met het kantoor neemt ING een besluit voor een mogelijke verdere uitrol van kantoren in deze opzet.