Verkoopmakelaar: ‘rommelhuis’ was marketingstunt

Het te koop gezette huis aan de Brederode in Amstelveen, dat viral ging omdat vertrekken vol met rommel stonden, is bewust op die manier op Funda gezet. De verkoopmakelaar spreekt tegenover RTV Amstelveen van een marketingstunt.

door Pieter Buss

“We hebben van de nood een deugd gemaakt”, reageert verkoopmakelaar Dick Sniekers van Lunshof Makelaardij. “De eigenaar houdt namelijk veel van schilderijen en andere kunst. En hij wilde het snel op internet hebben. We hebben gezegd: als leeg presenteren niet mogelijk is, dan laten we zoals het is. Dat valt op in de markt. We hebben een positieve wending gegeven aan een ongebruikelijke situatie.”

De massale aandacht verraste ook Sniekers. “We hebben meer dan een miljoen views gekregen. Ik ben veel gebeld, onder meer door reclamebedrijven die wilden weten wat het idee hierachter was. Ook Funda buigt zich erover.”

De impact van alle belangstelling is groot. “We hebben een groot aantal bezichtigingen ingepland.” Aantallen wil de makelaar niet noemen. “Maar ik ben tevreden. Dit huis krijgen we gemakkelijk verkocht.”

De eigenaar van het huis wilde gisteren, toen RTV Amstelveen poolshoogte nam, niet veel kwijt. Wel bevestigde hij een verzamelaar te zijn. Hij zei dat er een opkoper was en dat het huis nu vrijwel leeg is.

Foto: Google Streetview