In de Amstelveense Bijenkorf zijn tijdelijk islamitische hoofddoeken (hijabs) verkrijgbaar. “Een primeur voor de Bijenkorf,” aldus de site FashionUnited.
Het is voor het eerst dat er hoofdbedekking voor moslima’s in Nederland in een ‘luxe’ warenhuis wordt verkocht. Dit is het resultaat van de ‘A she Story’ campagne van de Bijenkorf waarbij ondernemende vrouwen centraal stonden. Als onderdeel van deze campagne zocht het luxe warenhuis ondernemende vrouwen, die ervan dromen hun product in deze winkel te verkopen. Het modemerk Sadoq was in het Amstelveense filiaal de winnaar.
“Het wordt tijd dat de moslima wordt gezien zoals zij zichzelf ziet: krachtig en mooi. Het aanbieden van mooie hijabs in luxe warenhuizen is niet meer dan een normale stap waarin de moslima modewereld en retail meegaat met de tijd,†vertelt Loubna Sadoq, oprichter en eigenaar van Sadoq, in een persbericht.
De hoofddoeken van Sadoq liggen in de winkel tot 8 maart. Als het een succes wordt, zullen de hijabs daarna verkocht worden via de webshop van de Bijenkorf. Sadoq is een modemerk voor de moslima en staat voor ‘de zelfstandige, ambitieuze en zelfverzekerde vrouw’.