Met het leven van Coco Chanel als leidraad maken Ulrike Quade (Nederland) & Jo Strømgren (Noorwegen) beeldend theater over branding & design, economie & identiteit. ‘Tot in detail (…) haarfijn opgebouwde wereld van deze invloedrijke Franse modekoningin. Een prestatie, vooral qua vormgeving en poppenspel’ (Volkskrant). ‘My life didn’t please me, so I created my life.’ Coco Chanel wist als geen ander hoe ze zichzelf als merk in de markt moest zetten. Ze beïnvloedde de wijze waarop de wereld haar zag en maakte tegelijkertijd haar mode tot een symbool van emancipatie. Daarmee creëerde ze een tijdloos icoon. De voorstelling van Coco Chanel is op 1 november te zien in schouwburg Amstelveen. Voor de kaartverkoop kun je terecht op de site van de schouwburg: www.schouwburgamstelveen.nl
Speciaal voor de avontuurlijke theaterbezoeker heeft Schouwburg Amstelveen twee toneelseries samengesteld waarbij bezoekers extra voordelig naar het theater kunnen. Wellicht voor de meeste mensen nog onbekende gezelschappen, maar volgens de schouwburg is een bezoek aan deze voorstellingen meer dan de moeite waard. In de serie Bijzonder toneel kan een keuze gemaakt worden uit vijf voorstellingen in de Grote Zaal, waarvan er tenminste drie gekozen moeten worden. Bezoekers betalen dan slechts € 20 per voorstelling. In de serie Op avontuur in de Kleine Zaal kan een keuze gemaakt worden uit tien Kleine Zaal producties waarvan er tenminste vier gekozen moeten worden, bijvoorbeeld Coco Chanel.
Bezoekers betalen dan € 10 per voorstelling. Kijk op www.schouwburgamstelveen.nl om te zien welke voorstellingen deel uitmaken van de series.