Exterion Media start met plaatsen van abri’s en europanels

AMSTELVEEN – Onlangs heeft buitenreclame-exploitant Exterion Media de aanbesteding van de gemeente Amstelveen gewonnen. Het contract tussen Exterion Media en de gemeente Amstelveen voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van abri’s en zogenoemde europanels (reclamezuilen) is getekend voor een periode van 10 jaar.

Exterion Media  is sinds kort gestart met het plaatsen van 155 abri’s en 48 europanels in de gemeente Amstelveen. De buitenreclame-exploitant streeft ernaar om de objecten vanaf 1 juli beschikbaar te stellen voor adverteerders. De werkzaamheden vinden per object aansluitend plaats zodat de overlast voor omwonenden zoveel mogelijk wordt beperkt. Op plekken waar dit vanuit verkeersveiligheid gewenst is, wordt een verkeersregelaar ingezet.

Amstelveen staat bekend als een groene en leefbare gemeente, waarbij duurzaamheid een van de belangrijkste aspecten is. Behoud en versterking van dit imago is van belang voor de gemeente. Vanuit dit oogpunt worden er grotendeels gereviseerde objecten geplaatst en zijn alle objecten voorzien van ledverlichting. Ook wordt er een zelfreinigend toilet geplaatst nabij het busstation.