AMSTELVEEN – Het warenhuis Hudson’s Bay gaat zich herpositioneren op de Nederlandse markt. Vandaag kondigde het bedrijf aan dat de omvang van de Nederlandse winkels gaat ‘aanpassen’. Wat dit concreet betekent voor de Amstelveense vestiging die nog moet worden geopend, wil het bedrijf niet kwijt. Wel geeft Hudson’s Bay aan dat de opening nog steeds doorgaat, meldt Het Parool.
Hudson’s Bay verkeert in Nederland al enige tijd in zwaar weer. De Telegraaf wist eind 2018 te melden dat het warenhuis tachtig miljoen euro verlies maakt in Nederland. Om het tij te keren is nu een nieuwe topman aangesteld die orde op zaken moet stellen. Het gaat om Armin Devender die eerder verkoopmanager was voor Hudson’s Bay in de Benelux.
Hudson’s Bay Company (HBC) heeft ongeveer 300 miljoen euro in de Nederlandse plannen gestoken. Vorig jaar werden de Europese activiteiten van HBC, inclusief de Nederlandse tak, overgenomen door de Oostenrijkse eigenaar van de Duitse concurrent Karstad. HBC bezit nog wel een groot minderheidsaandeel.